حوا آنلاین - مجع بزرگ خبری آنلاین

حوا آنلاین مرجعی برای جدید ترین اخبار روی زمین

حوا آنلاین - مجع بزرگ خبری آنلاین

حوا آنلاین مرجعی برای جدید ترین اخبار روی زمین

مرجعی برای دنبال کردن جدیدترین اخبرا و عجیبت ترین اخیبار روز دنیا در دنیا وب

طبقه بندی موضوعی

سه شنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۹، ۱۰:۰۰ ب.ظ

۰

بیش از ۲۰۰۰۰۰ دانش‌آموز از تحصیل بازماندند!

سه شنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۹، ۱۰:۰۰ ب.ظ

وقتی به مناطق پایین پایتخت برویم، این کاستی‌ها عیان‌تر خواهد شد؛ مصداق آن را هم دبیر دوره متوسطه اول یکی از مدارس جنوبی پایتخت وضعیت دانش‌آموزان بازمانده از آموزش مجازی در کلاس درس خود را اینگونه برایمان شرح می‌دهد:  هم‌اکنون از وضعیت 10 دانش‌ آموز اطلاعی ندارم، مدیر مدرسه از وضعیت آنها خبر دارد، سه نفر از دانش‌ آموزان را پیگیری کردم و گفتند از طریق تلویزیون درس‌ها را دنبال می‌کنند، این‌ها در امتحانات مجازی هم غایب هستند.

 

از جنوب پایتخت به مناطق مرکزی که برویم باز هم هستند دانش‌آموزانی که از آموزش مجازی جا مانده‌اند و در این میان حتی برخی کار را بر درس ترجیح داده‌اند؛ روایت مدیر یکی از مدارس  دولتی دوره متوسطه  اول از وضعیت سه دانش‌ آموزش که در کلاس مجازی غایب هستند، اینگونه است: وقتی با یکی از دانش آموزان صحبت کردم گفت که به لاله‌زار رفته و در آنجا مشغول کار است و درس‌ها را از تلویزیون دنبال می‌کنم.

 

با گذشت حدود 5 ماه از آغاز سال تحصیلی، بر اساس برخی آمارها در دوره متوسطه اول، حدود 200 هزار دانش آموز بازمانده  از تحصیل در سال تحصیلی جاری داریم البته برای گفت‌وگو درباره این آمار و ترک تحصیل دانش آموزان دوره متوسطه اول و دوم در سال تحصیلی جاری بارها با مدیران دفتر آموزش متوسطه اول و دوم آموزش و پرورش تماس گرفتیم اما متاسفانه پاسخگو نبودند!

 

قطعاً پاسخگویی آموزش و پرورش درباره وضعیت ترک تحصیل دانش‌ آموزان دوره متوسطه اول و دوم، حساس بودن مدیران معاونت متوسطه به مسئله ترک تحصیل دانش‌ آموزان و اعلام آماری در این رابطه می‌تواند باعث تنویر افکار عمومی شده و به حساس‌سازی سایر نهادها و دستگاه‌ها برای حمایت از دانش آموزان بازمانده از تحصیل در شرایط کرونایی منجر شود.

 

5 استانی که در سال تحصیلی گذشته بیشترین ترک تحصیل‌های دوره ابتدایی از پایه ششم را دارند (دانش‌ آموزانی که از پایه ششم وارد پایه هفتم نمی‌شوند) استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، خوزستان، آذربایجان غربی و کرمان هستند.

 

بر خلاف باور رایج که ساکنان استان تهران را غالبا افرادی برخوردار از حداقل امکانات می‌داند، تهران و شهرستانهای آن جزو رتبه‌های برتر ترک تحصیل دانش آموزان در متوسطه اول و دوم هستند.

 

5 استانی که بیشترین ترک تحصیل در دوره متوسطه اول را برای سال تحصیلی جاری دارند شامل سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، خوزستان، تهران و آذربایجان غربی هستند.

 

این رتبه‌بندی در متوسطه دوم نیز مشابه بوده و استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، خوزستان، تهران و آذربایجان غربی 5 استانی هستند که بیشترین ترک تحصیل را در این دوره داشته اند. حضور برخی استان‌ها مانند سیستان و بلوچستان و خوزستان در جمع بیشترین ترک تحصیل‌های هر سه دوره تحصیلی است، که نشان دهنده ضرورت تمرکز و برنامه ریزی بیشتر در این استان‌ها است.

 

در آتش سوزی کانکس معلمان که اخیرا در روستای کنگرستان سردشت دزفول رخ داد، سه نوجوان سنین 14، 15 و 17 ساله که انتظار می­‌رود افراد در این سن، دانش­‌آموز باشند، طبق اعلام آموزش و پرورش خوزستان ترک تحصیل کرده بودند!

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۱۱/۱۴
علی منصور مشفق زادهه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی