حوا آنلاین - مجع بزرگ خبری آنلاین

حوا آنلاین مرجعی برای جدید ترین اخبار روی زمین

حوا آنلاین - مجع بزرگ خبری آنلاین

حوا آنلاین مرجعی برای جدید ترین اخبار روی زمین

مرجعی برای دنبال کردن جدیدترین اخبرا و عجیبت ترین اخیبار روز دنیا در دنیا وب

طبقه بندی موضوعی

سه شنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۹، ۰۹:۵۶ ب.ظ

۰

ببینید در کل می‌توان گفت شرکت‌های دانش‌بنیان با هزار بدبختی تأسیس می‌شوند، بدون حمایت خاصی هم به حال خودشان رها می‌شوند؛ شما صرفاً به معدود شرکت‌های دانش‌بنیان مورد حمایت معاونت علمی نگاه نکنید و یک بررسی جامع از تمام این شرکت‌ها انجام دهید.

 

آیا آماری ارائه شده است که از این تعداد شرکت دانش‌بنیان چه تعداد از آنها از این تسهیلات و حمایت‌ها استفاده کرده‌اند و می‌کنند؟ ما بیش از 5 هزار شرکت دانش‌بنیان داریم! آیا مشخص است چند تای آنها سرپا هستند و فعالیت می‌کنند تا حالا به صادرات برسند یا نه.

 

شعار معاونت علمی و نهادهای مرتبط این بوده‌ است که شما یک دانه قابل جوانه‌ زدن باش تا ما تو را حمایت کنیم و به درخت تبدیل بشوی! این دانه قابل رشد اول باید شرکتش را ثبت کند بعد فعالیت خود را آغاز کند و فرآیند دانش‌بنیان شدن را پشت سر بگذارد، خود این فرآیند یک سال زمان می‌برد و آیا برای سرپا بودن شرکت در این یک سال فکری شده‌ است!

 

پس این ثابت می‌کند که شرکت، خود باید جوانه بزند! این نخستین رویکرد اشتباه در این زمینه است؛ اصلا هر کس که می‌خواهد شرکت دانش‌بنیان تأسیس کند اول بیاید و یک دوره‌ آزمایشی را بگذراند، انتهای این رویه را ببیند و بعد اقدام کند. ببیند که در انتهای این رویه و با طی کردن تمام مراحل در نهایت باید یک سند ملکی برای دریافت وام گرو بگذارد و اگر سند ملکی ندارد اصلاً جلو نیاید که متاسفانه بسیاری از افراد این چیزها را نمی‌دانند.

 

فکر می‌کنند با تأسیس شرکت دانش‌بنیان از مالیات معاف می‌شوند اما نمی‌دانند این معافیت تنها مربوط به محصول خاصی است که برای آن معافیت دریافت کرده‌اند؛ در شرکت دانش‌بنیان نوع 2 که فقط یک نام دریافت می‌کنند و حمایت دیگری به آن صورت ندارند؛ ما هم دانش‌بنیان نوع یک بودم که به نوع 2 تنزل پیدا کردیم!

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۱۱/۱۴
علی منصور مشفق زادهه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی