حوا آنلاین - مجع بزرگ خبری آنلاین

حوا آنلاین مرجعی برای جدید ترین اخبار روی زمین

حوا آنلاین - مجع بزرگ خبری آنلاین

حوا آنلاین مرجعی برای جدید ترین اخبار روی زمین

مرجعی برای دنبال کردن جدیدترین اخبرا و عجیبت ترین اخیبار روز دنیا در دنیا وب

طبقه بندی موضوعی

دوشنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۴:۳۹ ب.ظ

۰

 

چاک فوزی کشاورز مانیتوبا هرگز مزارع خود را به این میزان خشک ندیده است.

همانطور که یک مشت زمین بالایی سیاه را جمع می کند ، مانند شن و ماسه از انگشتان او عبور می کند.

وی گفت: “این فقط در استخوان ها خشک است. و در آنجا چیزی برای نگهداری بذر و محصول وجود ندارد.”

Fossay در حال کار در نزدیکی Starbuck ، Man. ، در حدود 20 دقیقه غربی وینیپگ ، در تلاش است تا کلزا خود را به زمین بکشاند.

او امسال به امید یافتن رطوبت کمی گیاهان را عمیق تر می کند تا بذرها جوانه زده و رشد کنند.

او امیدوار بود که با کمی باران ، بتواند تقریباً یک محصول متوسط ​​را پس انداز کند ، اما در چنین شرایط خشک گفت که احتمالاً قبل از کاشت حتی به خطر افتاده است.

با وجود خشکسالی ، چاک فسی همچنان در تلاش برای برداشت زمین است. (جیسون امپسون / CBC)

فوسی گفت: “خشک خشک است و هیچ چیز بدون آب رشد نمی کند. این فقط یک واقعیت زندگی است. شما برای زندگی به آب نیاز دارید. و اگر آب کافی ندارید ، هیچ چیز رشد نمی کند.”

“اگر باران ، باران خوب و همه جانبه را نبینیم ، احتمالاً طی دو هفته آینده ، احتمالاً در مورد شکست محصول در مانیتوبا صحبت می کنیم.”

خشکسالی شدید

بیش از یک روز باران می بارد.

یک سقوط خشک غیرمعمول با یکی از خشک ترین چشمه های آخرین خاطره دنبال شد.

در این نقشه از مانیتور خشکسالی کانادا ، مناطق قرمز از 30 آوریل 2021 شرایط شدید خشکسالی در مانیتوبا و ساسکاچوان را نشان می دهد. (کشاورزی و غذای کشاورزی کانادا)

کانادا معتقد است که جنوب غربی مانیتوبا و جنوب شرقی ساسکاچوان در وضعیت “خشکسالی شدید” قرار دارند ، در حالی که بیشتر چمن های دیگر نیز خشکسالی متوسط ​​محسوب می شوند.

جان پومروی از دپارتمان تحقیقات منابع آب و تغییرات آب و هوایی کانادا گفت: “قسمتهایی از آن نزدیک به ثبت شرایط خشک است وقتی که به رطوبت خاک نگاه کنید ، که کمتر از 40 درصد نرمال است.”  وی در آزمایشگاه دانشگاه ساسکاچوان در کنمور ، آلتا کار می کند.

در حالی که خشکسالی بخشی از چرخه کشاورزی است ، پومروی گفت آنچه امسال غیر معمول است ، میزان خشکسالی است که “از جزیره ونکوور تا جنوب کبک ، تا ایالات متحده ، کالیفرنیا ، مکزیک …” بزرگ.  “

تأثیرات اقتصادی

تأثیر بالقوه بر اقتصاد کانادا نیز بسیار زیاد است.

در صورت حفظ این شرایط ، کشاورزان نه تنها به شدت تحت تأثیر قرار می گیرند.  برای مصرف کنندگان ، این ممکن است به معنای بالاتر بودن قیمت مواد غذایی باشد.

آب همچنین یک منبع حیاتی در بخشهای منابع و انرژی است.  متکی به تولید پتاسیم ، تولید روغن و برق است.

پومروی گفت: “حدود 20 سال پیش ، چهار سال بود که اقتصاد کانادای غربی با 10 میلیارد دلار خشکسالی مواجه شد و 41000 شغل فقط در ساسکاچوان از بین رفت. بنابراین این تأثیر وجود دارد.”

“این مانند از دست دادن صنعت خودرو در جنوب انتاریو است.”

دیو سوچین دانشمند ارشد تحقیقات در دانشگاه سازگاری رجینا پریری برای تحقیقات سازگاری است.  وی می گوید باران های شدید که روزهای طولانی طول می کشد می تواند یک طوفان میلیارد دلاری باشد ، رطوبت خاک را دوباره پر کرده و فصل رشد امسال را نجات دهد.  (دیو سوچین / ارسال شده به CBC)

خشکسالی و شرایط خشک همچنین می توانند منابع آب را با خشک شدن رودخانه ها و پایین آمدن سطح دریاچه تهدید کنند.

وی گفت: “جوامع بسیار کوچکی وجود دارد که جوامع روستایی کمتر از منبع آب قابل اطمینان برخوردار هستند. بنابراین می توانند آب بگیرند ، به عنوان مثال از چاه کم عمق ، می توانند از مخزن آب بگیرند و منابع آب آنها تخلیه می شود.” دیو سوچین ، استاد و محقق دانشگاه رجینا ، دشت برای اقتباس از مداحی ها.

او به نوشتن گزارشی در مورد تأثیر تغییر اقلیم و رویکردهای سازگاری کمک کرد.

یک جامعه در جنوب مانیتوبا با درخواست از ساکنان برای کاهش 25 درصدی مصرف خود ، در حال حاضر محدود کردن مصرف آب را آغاز کرده است.

این استان همچنین آتش سوزی اردوگاه ها و دسترسی به پیاده روها در مناطق خشکسالی را ممنوع کرد ، فعالیت هایی که در طی همه گیری بسیار محبوب بودند.  

آتش سوزی در جنگل در نزدیکی مرز انتاریو باعث خسارت در پارک استانی Whiteshell در مانیتوبا شده است.

اما برای کسانی که برای امرار معاش خود به مادر طبیعت اعتماد می کنند ، خطر زیادی وجود دارد.

“گاو بدون آب زنده نمی ماند”

در نزدیکی مرز مانیتوبا و ساسکاچوان ، بیل کمپل نگران مزرعه خود است ، اما او همچنین نگرانی های کشاورزان استان را به عنوان رئیس تولیدکنندگان کشاورزی Keystone ، یک گروه حامی مستقر در وینیپگ می شنود.

بیل کمبل ، پرورش دهنده و رئیس تولیدکنندگان کشاورزی کیستون است.  او نگران شرایط خشک است و این بدان معناست که قادر به پرورش چمن برای گاوهای خود نخواهد بود و گودالها و رودخانه هایی که از آنها می نوشند خشک می شوند. (جیسون امپسون / اخبار CBC)

کمبل در حالی که چارپایان گاوهایش را روی چمن های شکننده و خشک می دید گفت: “ما همیشه می گوییم دوش آوریل گل های ماه می به ارمغان می آورد.

“این مسئله وقتی که ما دارای ذخایر علوفه ای محدود مانند بسته در حیاط یا سیلاژ هستیم ، یک نگرانی اساسی می شود.  ذخایر باقیمانده ، پس از اتمام چه کاری انجام می دهید؟  شما آنها را برای مدت زمان محدودی به چرا می فرستید و آنها هر آنچه را که در آنجا است می خورند.  “

کمبل با نگاهی به رودخانه سوریس در سرزمین خود به سنگهایی اشاره می کند که باید با یک متر آب پوشانده شوند که اکنون در معرض دید قرار گرفته اند.

وی گفت: “ما به نگهداری مخازن ، حفرها ، چشمه ها ، رودخانه ها ، منابع مختلف آب اعتماد می کنیم و بسیاری از آنها خشک هستند و دامها بدون آب زنده نخواهند ماند”.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۲/۲۷
علی منصور مشفق زادهه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی