حوا آنلاین - مجع بزرگ خبری آنلاین

حوا آنلاین مرجعی برای جدید ترین اخبار روی زمین

حوا آنلاین - مجع بزرگ خبری آنلاین

حوا آنلاین مرجعی برای جدید ترین اخبار روی زمین

مرجعی برای دنبال کردن جدیدترین اخبرا و عجیبت ترین اخیبار روز دنیا در دنیا وب

طبقه بندی موضوعی

آخرین مطالب

۲ مطلب در تیر ۱۴۰۰ ثبت شده است

 

پکن – شی جین پینگ رئیس جمهور چین روز چهارشنبه با سه فضانورد که اولین ایستگاه فضایی دائمی خود را برای سه ماه آینده به خانه خود تبدیل می کنند گفتگو کرد و ماموریت خود را مرحله مهمی در صنعت فضایی چین خواند.

خلبانان سابق نیروی هوایی نی هایشنگ ، لیو بومینگ و تانگ هونگبو هفته گذشته وارد ایستگاه فضایی شدند.  آنها آزمایش های علمی و پیاده روی فضایی را انجام می دهند و ایستگاه را برای دو ماژول اضافی در سال آینده آماده می کنند.

او پس از سلامتی و سلامتی آنها در ایستگاه از خود پرسید.  فضانوردان که با سیخ مستقیم پشت سر هم ایستاده بودند ، پاسخ مثبت دادند.

شی در صحبت از مرکز کنترل هوافضا پکن گفت: “همه ما بسیار خوشحالیم که می بینیم وضعیت خوبی دارید و کار به خوبی پیش می رود.”  “ساخت ایستگاه فضایی سنگ بنای مهم صنعت فضایی چین است و سهم پیشگامانه ای در استفاده صلح آمیز از فضا توسط بشر خواهد داشت.”

وی افزود: “ما در پکن منتظر بازگشت پیروزمندانه شما هستیم.”

این سه نفر قبل از خداحافظی یک سلام نظامی ارائه دادند.  نی ، لیو و تانگ طولانی ترین ماموریت فضایی در چین را تا به امروز انجام می دهند.  سه مأموریت سرنشین دار دیگر به ایستگاه برنامه ریزی شده است.

ماژول اصلی ایستگاه فضایی ، “Tianhe” یا هارمونی آسمانی نامیده می شود ، در تاریخ 29 آوریل به مدار زمین پرتاب شد.  ماه گذشته ، یک فضاپیمای باری برای آماده سازی برای ورود خدمه ، سوخت ، غذا و تجهیزات را به ایستگاه تحویل داد.

آژانس فضایی در نظر دارد تا پایان سال آینده 11 پرتاب برای افزودن دو واحد آزمایشگاهی برای توسعه ایستگاه 70 تنی ، همراه با تجهیزات و اعضای خدمه در نظر بگیرد.  ماموریت فعلی سومین مورد از 11 پرتاب است.

——

این داستان تصحیح شده است و می گوید تیانهه نام ماژول اصلی ایستگاه فضایی است و نه ایستگاه مشترک.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ تیر ۰۰ ، ۲۳:۰۲
علی منصور مشفق زادهه

 

دکتر Shashank Joshi عضو کارگروه ویروس کرونا ویروس ماهاراشترا روز چهارشنبه گفت که شواهد کافی برای نگرانی در مورد نسخه Delta Plus Covid-19 وجود ندارد.

وی گفت: “نوع اضطراب ، واکسن و وحشت. دلتا به علاوه نوع اضطراب اطلاعات کافی برای نگرانی ندارد ، جز این که ما باید رفتار دقیق سخت کوید را با یک ماسک مضاعف ادامه دهیم ، از ازدحام جمعیت جلوگیری کرده و واکسیناسیون را ادامه دهیم.

وی افزود: “دلتا به علاوه حدت ناشناخته است ، انتقال ممکن است بیشتر باشد”.

وی افزود: مردم باید به دستورالعمل های پیشگیری از Covid-19 پایبند باشند و ماسک بزنند ، از ازدحام جمعیت پرهیز کنند و واکسن بزنند.

لازم به ذکر است که راجش توپ ، وزیر بهداشت ماهاراشترا روز دوشنبه گفت که 21 مورد از نوع دلتا پلاس ، که بسیار مسری محسوب می شود ، تاکنون کشف شده است ، از جمله 9 مورد در Ratnagiri ، 7 مورد در Jalgaon ، دو مورد در بمبئی و هر یک مورد در Palgar ، مناطق تانه و سیندودورگ.

نوع جدید دلتا پلاس به دلیل جهش در نوع Delta یا B.1.617.2 که برای اولین بار در هند شناسایی شد و یکی از موتورهای موج مرگبار دوم بود ، شکل گرفت.

اگرچه هنوز هیچ نشانه ای از شدت بیماری به دلیل نوع جدید آن وجود ندارد ، اما Delta Plus در برابر درمان با آنتی بادی های مونوکلونال Covid-19 ، که اخیراً در هند تصویب شده است ، مقاوم است.

برخی موارد نسخه Delta Plus از Covid-19 نیز در مادیا پرادش و کرالا یافت شده است.

راجش بوشان ، وزیر بهداشت اتحادیه ، روز سه شنبه گفت هند در میان 10 کشوری است که تاکنون جهش در دلتا پلاس کشف شده است.

طبق بیانیه صادر شده توسط وزارت بهداشت اتحادیه ، INSACOG گفت که نوع دلتا پلاس ، “در حال حاضر یک نوع مشکل دار (VOC)” ، این ویژگی ها را دارد – افزایش قابلیت حمل ، اتصال قوی تر به گیرنده های سلول ریه و کاهش بالقوه پاسخ. آنتی بادی های مونوکلونال

علاوه بر هند ، نوع دلتا پلاس در ایالات متحده ، انگلستان ، پرتغال ، سوئیس ، ژاپن ، لهستان ، نپال ، چین و روسیه یافت شده است.

بوشن گفت ، گزینه دلتا در 80 کشور جهان از جمله هند یافت می شود و این یک نگرانی است.

با ورودی های PTI

برای روزنامه نگاری عمیق ، عینی و مهمتر از همه متعادل ، برای عضویت در مجله Outlook اینجا را کلیک کنید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ تیر ۰۰ ، ۱۳:۰۰
علی منصور مشفق زادهه