حوا آنلاین - مجع بزرگ خبری آنلاین

حوا آنلاین مرجعی برای جدید ترین اخبار روی زمین

حوا آنلاین - مجع بزرگ خبری آنلاین

حوا آنلاین مرجعی برای جدید ترین اخبار روی زمین

مرجعی برای دنبال کردن جدیدترین اخبرا و عجیبت ترین اخیبار روز دنیا در دنیا وب

طبقه بندی موضوعی

سه شنبه, ۳۰ دی ۱۳۹۹، ۰۵:۴۰ ب.ظ

۰

به گزارش «تابناک»؛ دکتر سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان گفت: از ظهر دیروز تا ظهر امروز و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۶ هزار و ۱۶ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شده که ۵۲۳ مورد بستری شدند. با احتساب این افراد، مجموع آمار مبتلایان قطعی در کشورمان به یک میلیون و ۳۳۰ هزار و ۴۱۱ تن رسید.

 

وی در ادامه گفت: در ۲۴ ساعت اخیر، ۸۶ تن از مبتلایان جانشان را از دست داده‌اند؛ بنابراین، تا ظهر امروز، متاسفانه آمار جان باختگان این بیماری در کشورمان به ۵۶ هزار و ۸۰۳ تن رسیده است. همچنین تا به امروز خوشبختانه یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۱۳۷ تن بهبود یافته‌اند.

 

لاری افزود: ۴۳۷۳ تن از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند. همچنین تاکنون ۸ میلیون و ۵۲۷ هزار و ۳۰۷ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.


وی افزود: بر اساس آخرین تحلیل ها، ۱۰ شهر در وضعیت قرمز، ۲۳ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۶۳ شهر در وضعیت زرد و ۲۵۲ شهر در وضعیت آبی قرار دارند. ۱۰ شهر قرمز کشور در استان مازندران و شامل آمل، بابل، تنکابن، جویبار، رامسر، ساری، سوادکوه، فریدونکنار، قائمشهر و نکا است.

بر پایه آمار‌های ۲۴ ساعت اخیر، «نرخ مرگ» در کشورمان با کمی کاهش ۴.۸ درصد شد و به همین تناسب، «نرخ بهبود» به ۹۵.۲ درصد افزایش یافت، در حالی که میانگین نرخ مرگ در جهان ۲.۹ درصد است و همچنان وضعیتی به مراتب بهتر از کشورمان را نشان می‌دهد.

 

شاخص کل روز گذشته با اُفت بیش از ۴۳ هزار واحدی معادل ۳.۵۱ درصدی، کانال ۱.۲ میلیون واحدی را نیز از دست داد و تا سطح یک میلیون و ۱۸۶ هزار و ۷۱۱ واحدی پایین آمد.

همچنین شاخص کل هموزن نیز با اُفت ۱۰ هزار و ۳۱۸ واحدی معادل ۲.۲۷ درصدی به سطح ۴۴۴ هزار و ۵۰۰ واحدی رسید.

 

در ادامه خروج پول حقیقی از بازار، در روز گذشته این میزان به بیش از ۲۵۰۰ میلیارد تومان رسید و ورود پول حقیقی به صندوق‌ها با درآمد ثابت به ۳۶۲ میلیارد تومان رسید که این میزان بالاترین رقم از هفته اول مهرماه بود.

 

با این اوضاع بازار، اما دیروز یک خبر مبنی بر افزایش ضریب اعتبار کارگزاری‌ها منتشر شد که کمتر خبرگزاری‌ها به آن پرداختند.

 

روز گذشته، مدیریت نظارت بر کارگزاران سازمان بورس، مصوبه کمیته پایش ریسک بازار درخصوص افزایش ضریب تعدیل سهام، حق تقدم سهام و واحد‌های سرمایه‌گذاری صندوق‌های سرمایه گذاری در محاسبه حساب تضمین موضوع معاملات اعتباری اوراق بهادار را به شرکت‌های کارگزاری ابلاغ کرد.

 

در این ابلاغیه آمده بود: پیرو اجرای ابلاغیه صورتجلسه ۳ مرداد ۹۷ هیات مدیره سازمان بورس در خصوص اصلاح دستورالعمل خرید اعتباری اوراق بهادار در بورس تهران و فرابورس و همچنین ابلاغیه‌های اصلاح ضرایب تعدیل اوراق بهادار قابل محاسبه در حساب تضمین موضوع معاملات اعتباری اوراق بهادار و با استناد به اختیارات اعطایی به کمیته پایش ریسک بازار، مصوبه بند یک صورتجلسه ۲۴ دی ۹۹کمیته پایش ریسک در خصوص افزایش ضرایب تعدیل سهام، حق تقدم سهام و واحد‌های سرمایه گذاری صندوق‌های سرمایه گذاری در محاسبه حساب تضمین موضوع معاملات اعتباری اوراق بهادار به شرح زیر جهت اطلاع و اقدام مقتضی ابلاغ می‌شود:

 

در خصوص افزایش ضریب تعدیل سهام و حق تقدم سهام و واحد‌های سرمایه‌گذاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در محاسبه حساب تضمین معاملات اعتباری اوراق بهادار به این شرح تصمیم گیری شد: در مورد سهام پذیرفته‌شده در بورس تهران و بازار اول و دوم فرابورس، ۴۵ درصد قیمت پایانی.

 

مصطفی صفاری، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار بورس تابناک گفت: برخی از کارگزاری‌ها برای یک تعدادی از سهامداران و سرمایه گذارانی که خود خواهان هستند، با درصد بانکی اعتبار خرید را تخصیص می‌دهند.

 

وی افزود: سامانه‌ای به اسم سامانه کنترل و نظارت بر معاملات اعتباری (سکنا) وجود دارد که میزان اعتبار را بررسی می‌کند تا این میزان اعتبار بیش از ۳۵ درصد از کل پرتفوی یا سبد مشتری نباشد.

 

صفاری با اشاره به اینکه در این دو هفته بازار ریزشی بوده و ارزش سهام بیش از ۱۰ درصد افت کرده است، ادامه داد: در این شرایط بسیاری میزان اعتبارشان بیش از ۳۵ درصد شده و حالا باید دست به فروش بزنند تا این میزان اعتبار به زیر ۳۵ درصد از کل ارزش سبد آن‌ها برسد.

 

برای جلوگیری از ریزش بیشتر بورس، سازمان وارد شد و این میزان اعتبار را از ۳۵ درصد به ۴۵ درصد افزایش داد تا فشار فروش از این ناحیه را کمتر کند؛ بنابراین این تصمیم یک تصمیم مثبت در شرایط فعلی بورس بود و حداقل این بود که این تصمیم در این شرایط ریزش‌ها را بیشتر نخواهد کرد. اگر ضریب اعتباری همان ۳۵ درصد می‌ماند سهامداران، چون در شرایط فعلی سبدشان کوچک شده بود، مجبور بودند به سامانه سکنا مراجعه و عرضه‌های خود را زیاد کنند.  

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۱۰/۳۰
علی منصور مشفق زادهه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی