حوا آنلاین - مجع بزرگ خبری آنلاین

حوا آنلاین مرجعی برای جدید ترین اخبار روی زمین

حوا آنلاین - مجع بزرگ خبری آنلاین

حوا آنلاین مرجعی برای جدید ترین اخبار روی زمین

مرجعی برای دنبال کردن جدیدترین اخبرا و عجیبت ترین اخیبار روز دنیا در دنیا وب

طبقه بندی موضوعی

سه شنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۹، ۰۹:۵۵ ب.ظ

۰

بنابراین با صنایع مختلف وارد همکاری شدیم؛ با کسب استاندارد 17025 به سمت راهبری آزمایشگاه‌ها در مقیاس‌های بین‌المللی حرکت کردیم؛ سه فاکتور اصلی برای رقابت بین‌المللی داریم، فاکتور اول بازار است و معیارهای رقابتی در آن، فاکتور رقابتی بعدی فراهم کردن زیربناهاست

 

مهمترین معیاری که ما از آن غافل مانده‌ایم کارکنان متخصص است. حوزه آزمایشگاهی در بسیاری از کارخانه‌ها نقش یک عنصر اضافی را دارد و وجود آن در کارخانه چندان اهمیتی ندارد، شخصی هم که در آن آزمایشگاه کار می‌کند تنها یک فارغ‌التحصیل معمولی در این حوزه‌است و کمکی به تحقیق و توسعه در کارخانه نمی‌کند.

 

ما تلاش کردیم در شرکت‌هایی که کار می‌کنیم این الگو را تغییر دهیم و حوزه آزمایشگاهی را به سمت این بردیم تا از خود آزمایشگاه‌ها درآمدزایی کنیم. به عنوان مثال یکی از شرکت‌های نفتی با خدمات آزمایشگاهی توانست استاندارد 17025 را کسب کند و با همین موضوع حقوق کارکنانش را تأمین کرد.

 

علاوه‌بر موارد ذکر شده، شرکت ما یک شرکت دانش‌بنیان با رسته فعالیت سوخت است و تخصص من در رشته مهندسی فرآیند، سوخت‌های پاک است. ما در حوزه "بیودیزل" تولیداتی داشتیم که در دنیا قابلیت رقابتی بالایی داشت.

 

بیودیزل همان "دیزل زیستی" است و استفاده از آن در حال گسترش است؛ با توجه به محدودیت سوخت‌های فسیلی و لزوم استفاده از گازوئیل برای موتورهای دیزلی بحث بیودیزل اهمیت بالایی پیدا کرده‌ است. در این موتورها از سوخت با پایه‌های زیستی استفاده می‌شود. بیو دیزل سوخت را از گیاهان تأمین می‌کند و هر منبع روغنی که امکان استخراج روغن داشته باشد می‌تواند به عنوان منبع سوختی در بیودیزل تلقی شود.

 

مصوبه مجلس بوده‌ است که باید در تهران و دیگر کلان‌شهرهای آلاینده از حداقل 2 درصد بیودیزل استفاده شود؛ قرار بود به عنوان پایلوت خطوط بی‌آر‌تی امام علی و چمران از بیو‌دیزل استفاده کنند که به دلایل مختلف این طرح اجرایی نشد!

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۱۱/۱۴
علی منصور مشفق زادهه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی