حوا آنلاین - مجع بزرگ خبری آنلاین

حوا آنلاین مرجعی برای جدید ترین اخبار روی زمین

حوا آنلاین - مجع بزرگ خبری آنلاین

حوا آنلاین مرجعی برای جدید ترین اخبار روی زمین

مرجعی برای دنبال کردن جدیدترین اخبرا و عجیبت ترین اخیبار روز دنیا در دنیا وب

طبقه بندی موضوعی

سه شنبه, ۱۱ خرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۲۵ ب.ظ

۰

 

توکیو – ممکن است خیلی کم باشد ، خیلی دیر است.

این در حالی است که ژاپن در تلاش است تا با واکسیناسیون آرام و ناامیدکننده سرعت کمتر از دو ماه قبل از بازی های المپیک تابستانی ، که یک سال به تأخیر افتاده است ، به دلیل شیوع ویروس کرونا ، در حال فروپاشی است.

دکتر ناوتو ویاما گفت ، بازیهای المپیک به عنوان یک ماشین جوجه کشی برای “نوع توکیو” تبدیل می شوند زیرا 15000 ورزشکار خارجی و دهها هزار مقام ، حامی مالی و روزنامه نگار از حدود 200 کشور – و به طور بالقوه با یک جمعیت ژاپنی که واکسینه نشده اند ، مخلوط می شوند ، پزشکی که رئیس اتحادیه پزشکی ژاپن است.

از آنجا که در حال حاضر عفونت در توکیو و دیگر مناطق پرجمعیت در سطح بالایی قرار دارد و بیمارستان هایی که هم اکنون تحت فشار هستند ، علیرغم وضعیت اضطراری ، موارد جدی را درمان می کنند ، کارشناسان هشدار داده اند که آرامش کمی در سیستم وجود دارد.

حتی اگر این کشور بتواند به هدف خود یعنی واکسیناسیون کامل 36 میلیون بزرگسال تا پایان ماه ژوئیه – یک هفته پس از بازی ها – برسد ، حدود 70٪ از افراد واکسینه نخواهند شد.  و با این حال ، بسیاری این هدف را به دلیل بیش از حد خوش بینانه نفی کردند.

برای انجام این کار ، ژاپن قول می دهد که به زودی مدیریت 1 میلیون دوز را در روز آغاز کند.  در حال حاضر فقط 500000 نفر در روز می دهد ، که در حال حاضر یک پیشرفت بزرگ پس از دعوت نخست وزیر یوشیهیده سوگا از پزشکان و پرستاران نظامی و شروع به ایجاد استثنائات قانونی برای استخدام سایر واکسیناسیون ها برای افزایش میل است.

هارو اوزاکی ، رئیس انجمن پزشکی توکیو گفت: “واکسیناسیون با سرعت فعلی به پیشگیری از عفونت در طول بازی های المپیک کمک نمی کند.”  “المپیک می تواند باعث شیوع جهانی انواع مختلف ویروس شود.”

کمیته بین المللی المپیک می گوید بیش از 80٪ ورزشکاران و کارکنان ساکن در دهکده المپیک در خلیج توکیو واکسینه می شوند – و انتظار می رود که آنها تا حد زیادی در حباب در روستا و زمین بمانند.  کمیته المپیک ژاپن اعلام کرد ، روز سه شنبه ، ژاپن واکسیناسیون ورزشکارانی را که به این بازی ها می روند آغاز کرد.

اما سطح واکسیناسیون برای سایر شرکت کنندگان در این بازی ها ، که از خارج از کشور ، از جمله مناطق به شدت آسیب دیده ، وارد می شوند ، نامشخص است و کارشناسان هشدار می دهند که حتی قوانین سختگیرانه مانع از همه اختلاط ها ، به ویژه در میان افراد غیر ورزشکار نمی شود.  بینندگان از خارج از کشور ممنوع هستند.

مجلات پزشکی برجسته خرد حرکت به جلو در بازی های توکیو را زیر سوال می برند و آساهی شیمبون ، دومین روزنامه بزرگ کشور ، خواستار لغو آنها می شود که این نشان دهنده مخالفت گسترده با بازی های المپیک در بین مردم ژاپن است.

اما دولت اعلام کرد که مصمم است که با حفظ قدرت رهبری سوگا و رقابت ژئوپلیتیکی با پکن رقیب ، میزبان بعدی المپیک ، و سلامت میلیون ها نفر به جلو حرکت کند.

سوگا روز سه شنبه در جلسه پارلمان گفت: “با استفاده از سلاح جدیدی به نام واکسن و اقدامات پیشگیرانه محکم ، کاملاً امکان پذیر است”.

مقامات در حال حاضر به شدت در تلاشند تا روشهایی را برای افزایش عکس ها در زمانی که کارکنان بهداشت تحت فشار هستند و بیماران COVID-19 را تحت درمان قرار می دهند ، کشف کنند.  بسیاری می گویند اگر به عنوان مثال ، تابستان جوشان ژاپن باعث گرمازدگی گسترده شود ، هیچ منبع اضافی برای کمک به المپیک ندارند.  برخی از رهبران محلی توکیو و اطراف آن درخواست سازمان دهندگان المپیک برای اختصاص تخت برای ورزشکاران را رد کرده اند.

دکتر شیگرو اومی ، مدیر منطقه ای سابق سازمان بهداشت جهانی و رئیس یک گروه کاری دولتی ، گفت که شروع تلقیح افراد جوان تر که احتمال می رود ویروس را تا حد ممکن گسترش دهند بسیار مهم است. -به زودی.

با گذشت بیش از سه ماه از فعالیت واکسیناسیون در ژاپن ، فقط 2.7٪ از افراد واکسینه کامل شده اند.  این کشور با کارمندان بهداشت در اواسط ماه فوریه شروع به گسترش کرد ، ماه ها از بسیاری از کشورهای دیگر عقب بود ، زیرا ژاپن به آزمایش های بالینی اضافی در اینجا احتیاج داشت ، اقدامی که به گفته بسیاری از کارشناسان از نظر پزشکی بی فایده بود.

تلقیح برای افراد مسن ، که به احتمال زیاد از مشکلات جدی عفونت رنج می برند ، از اواسط ماه آوریل آغاز شد ، اما با کمبود اولیه لوازم ، روش های دست و پا گیر رزرو و کمبود پرسنل پزشکی برای عکس گرفتن به تأخیر افتاد.

اما نشانه هایی از پیشرفت وجود دارد.  میزان واکسن افزایش یافته است و علیرغم انتظارات قبلی در مورد پاسخ تردید به واکسنها به طور کلی ، شهروندان سالخورده ای که از این ویروس ترس دارند به مکانهای تلقیح می روند.

از 24 مه ، ژاپن 280 پزشک و پرستار نظامی در توکیو و شهر آسیب دیده اوساکا دارد.  تارو کونو ، وزیر واکسیناسیون گفت ، بیش از 33000 سایت واکسیناسیون در حال حاضر در سراسر ژاپن در حال فعالیت هستند و سایت های دیگری نیز در معرض دید قرار دارند.

در سومیدا ، محله ای در مرکز توکیو که مسابقات بوکس در آن برگزار می شود ، واکسیناسیون برای 61000 بزرگسال از 10 مه آغاز شد و طی دو هفته ، 31٪ اولین عکس های خود را گرفته بودند ، در حالی که میانگین کشوری که 3.7٪ بود.  Sumida اکنون قصد دارد واکسیناسیون افراد جوان را در اواخر این ماه ، خیلی زودتر از موعد مقرر ، آغاز کند.

یوسوکه یاتابه سخنگوی منطقه سومیدا گفت ، هماهنگی نزدیک بین پزشکان ، بیمارستان ها و ساکنان مراقبت های اولیه و همچنین انعطاف پذیری به پیشرفت روان کمک کرده است.

یاتابه گفت: “این مثل خط کارخانه است.”

رویچیرو سوزوکی ، دانشجوی 21 ساله در توکیو ، اظهار داشت که از تاخیر در کارزار واکسن سازی ژاپن ناامید شده است.

وی گفت: “من دیدم که برخی از دوستانم در خارج از کشور واکسینه شده اند ، اما نوبت من اواخر تابستان امسال خواهد بود.”  “دولت بدون ریسک اقدامات احتیاطی اضافی را انجام داده است ، حتی زمانی که هدف اصلی ما بازگشت به حالت عادی در اسرع وقت بود.”

کونو ، وزیر واکسن ، گفت که مراکز تلقیح بزرگتری از جمله در صدها کالج و دفاتر کالج در حال راه اندازی هستند تا از 21 ژوئن واکسیناسیون افراد جوان را آغاز کنند.

علاوه بر نگرانی در مورد المپیک ، و علی رغم این واقعیت که ژاپن کمتر از ایالات متحده و سایر کشورهای پیشرفته شاهد مرگ و میر بوده است ، سرعت پایین واکسیناسیون و وضعیت اضطراری طولانی و اغلب بدون دندان نیز ممکن است بهبود اقتصادی را برای ماه ها کند کند. ، ماسایا ساساکی ، اقتصاددان ارشد در انستیتوی تحقیقات نامورا گفت.

و علیرغم ابراز مکرر اعتماد رسمی دولت به بازی هایی که ایمن نیستند ، نگرانی هایی در مورد اینکه اگر واکسیناسیون بالا نرود چه اتفاقی می افتد.

ویاما از انجمن پزشکی ژاپن گفت: “المپیک ، بازی های بهبودی اعلام شده ، می تواند فاجعه دیگری ایجاد کند.”

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۳/۱۱
علی منصور مشفق زادهه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی