حوا آنلاین - مجع بزرگ خبری آنلاین

حوا آنلاین مرجعی برای جدید ترین اخبار روی زمین

حوا آنلاین - مجع بزرگ خبری آنلاین

حوا آنلاین مرجعی برای جدید ترین اخبار روی زمین

مرجعی برای دنبال کردن جدیدترین اخبرا و عجیبت ترین اخیبار روز دنیا در دنیا وب

طبقه بندی موضوعی

شنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۹، ۱۰:۵۵ ب.ظ

۰

آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اردبیل اظهار داشت: از دولتمردان مخصوصا از وزارت خارجه می‌خواهیم لحن ملتمسانه بازگشت به برجام را کنار بگذارند و با اقتدار صحبت کنند. اگر اقتدار در گفتار داشته باشید آنها قطعاً به برجام بر می‌گردند.

 

وی گفت: اگر از یک طرف رئیس دولت، از طرف دیگر وزیر خارجه، از طرف سوم آقای عراقچی، از آن طرف آقای تخت روانچی و… همه ملتمسانه از دولت آمریکا بخواهید که به برجام برگردد آن‌ها شرط می‌گذارند و شما بزرگترین فرصت را از دست می‌دهید.

 

 ادبیات مقام معظم رهبری را معیار و الگو قرار دهید

 

امام جمعه اردبیل ادامه داد: چقدر خوب است دولتمردان ما ادبیات رهبر معظم انقلاب را معیار و الگو قرار دهند. ذره‌ای التماس در ادبیات حضرت آقا نیست. فرمودند بازگشت و عدم بازگشت به برجام برای ما مهم نیست مهم این است که باید تحریم ظالمانه و غیرقانونی از ملت ما برداشته شود.

 

عاملی تصریح کرد: اتفاقا دولت بایدن اول اعلام کرد از طریق میانجی‌های اروپایی حتی به دنبال گفت‌وگوی مستقیم با ایران است. اما التماس همه چیز را خراب می‌کند. عزیزی گفت این التماس نیست دیپلماسی است. شخصی به مرحوم سید احمد آقای زنجانی گفت من گدا نیستم ولی دخلم کفاف خرج مرا نمی‌دهد آقا فرمود گدایی حقیقت شرعیه ندارد، گدایی  همین است!

 

وی اظهار کرد: نشان به این نشان که دولت بایدن تا دو روز پیش می‌گفت اگر دولت ایران به برجام برگردد ما هم بر می‌گردیم ولی بعد از مشاهده ادبیات ملتمسانه حرف آنها عوض شد و وزیر خارجه جدید آمریکا گفت اگر ایران برگردد بازگشت آمریکا به این توافق کمی طول می‌کشد چون بازگشت ایران به تعهدات خود باید راستی‌آزمایی شود.

 

عاملی تصریح کرد: این سخن معنایش این است که ما باید چند سال نیز منتظر راستی‌آزمایی آنها شویم که اگر عشقشان کشید و منافعشان اقتضا کرد بازگشت ما را تایید کنند و این مصیبت دقیقاً نتیجه ادبیات ملتمسانه است.

وی اظهار کرد: بالاخره دولت بایدن بعد از ملاحظه اصرار و التماس دولتمردان ایران دیروز فیتیله را بالا کشید و گفت دنبال برجام جدید با بندهای جدید هستیم و تمام عقوبت ها برداشته نمی شود بلکه برخی از آن برداشته خواهد شد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۱۱/۱۱
علی منصور مشفق زادهه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی