حوا آنلاین - مجع بزرگ خبری آنلاین

حوا آنلاین مرجعی برای جدید ترین اخبار روی زمین

حوا آنلاین - مجع بزرگ خبری آنلاین

حوا آنلاین مرجعی برای جدید ترین اخبار روی زمین

مرجعی برای دنبال کردن جدیدترین اخبرا و عجیبت ترین اخیبار روز دنیا در دنیا وب

طبقه بندی موضوعی

سه شنبه, ۴ خرداد ۱۴۰۰، ۰۲:۳۱ ق.ظ

۰

 

قاهره ، مصر – بانک جهانی روز دوشنبه گفت که دولت انتقالی برای پاسخگویی به مشکلات اقتصادی طولانی مدت این کشور ، 2 میلیارد دلار به سودان خنثی شده اختصاص داده است.

حافظ غانم ، معاون رئیس بانک جهانی در آفریقای جنوبی و جنوبی گفت ، این بودجه برای تأمین پروژه های اصلی زیرساختی همراه با بقیه برای کمک به آوارگان در 12 ماه آینده استفاده می شود.

دفتر نخست وزیر گفت که غانم روز دوشنبه در خارطوم بود و در آنجا با نخست وزیر عبدالله حمدوک و وزیر دارایی جبرئیل ابراهیم دیدار کرد.

این اعلامیه حدود دو ماه پس از تصفیه سودان از پرداخت سود معوقه سودان به بانک جهانی صورت گرفت.  این اقدام برای اولین بار در نزدیک به سه دهه به دولت انتقالی در خارطوم امکان دسترسی به انواع جدید بودجه بین المللی را داد.

پس از آن بانک جهانی اعلام کرد این پرداخت پس از آن است که ایالات متحده 1.15 میلیارد دلار به عنوان کمک مالی به پل سودان برای تسویه معوقه خود کمک کرد.

به نقل از غانم گفت که جامعه جهانی از اقدامات دولت سودان برای توسعه اقتصاد و مبارزه با فقر ، همراه با “اصلاحات اساسی اقتصادی” قدردانی می کند.

سودان اکنون پس از یک خیزش مردمی که منجر به برکناری عمر البشیر ، خودکامه طولانی مدت شد ، در مسیری شکننده به سوی دموکراسی قرار دارد. از آن زمان ، این کشور پس از سه دهه انزوا سعی در ادغام در جامعه بین المللی دارد.

دولت همچنین به دنبال اصلاح اقتصاد کشور است.  در ماه های اخیر ، اقدامات مختلفی را انجام داده است ، از جمله شناور مدیریت شده پوند سودان.  این گام بی سابقه منجر به افزایش قیمت سوخت و سایر کالاهای اساسی شده است.

اوایل ماه جاری ، امانوئل مکرون ، رئیس جمهور فرانسه ، میزبان یک کنفرانس بین المللی برای ارائه بدهی برای این کشور آفریقای شرقی بود.  بدهی خارجی سودان 70 میلیون دلار است.

سودان سالها با مشکلات اقتصادی زیادی روبرو بوده است ، از جمله کسری بودجه عظیم و کمبود گسترده کالاهای اساسی و گرانی نان و سایر محصولات اساسی.  نرخ تورم سالانه این کشور در مارس به بالای 340 درصد جهش کرد ، که بالاترین نرخ در جهان است.

این کشور هنگامی که جنوب نفت خیز در سال 2011 پس از دهه ها جنگ جدا شد و بیش از نیمی از درآمد عمومی و 95 درصد صادرات را با خود جدا کرد ، دچار بحران اقتصادی شد.

سودان همچنین پس از قرار گرفتن در لیست حامیان دولت ترور در ایالات متحده در دهه 1990 ، پاریس بین المللی بود.  این امر کشور را تا حد زیادی از اقتصاد جهانی خارج کرده است.

دونالد ترامپ ، رئیس جمهور پیشین ایالات متحده ، پس از توافق دولت انتقالی برای پرداخت 335 میلیون دلار غرامت برای قربانیان حملات القاعده به اسامه بن لادن در حالی که رهبر ترور در سودان زندگی می کرد ، سودان را از لیست سیاه خارج کرد.

این عزل همچنین انگیزه سودان برای عادی سازی روابط با اسرائیل بود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۳/۰۴
علی منصور مشفق زادهه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی