حوا آنلاین - مجع بزرگ خبری آنلاین

حوا آنلاین مرجعی برای جدید ترین اخبار روی زمین

حوا آنلاین - مجع بزرگ خبری آنلاین

حوا آنلاین مرجعی برای جدید ترین اخبار روی زمین

مرجعی برای دنبال کردن جدیدترین اخبرا و عجیبت ترین اخیبار روز دنیا در دنیا وب

طبقه بندی موضوعی

پنجشنبه, ۶ خرداد ۱۴۰۰، ۰۷:۳۲ ب.ظ

۱

 

رئیس حقوق بشر سازمان ملل متحد روز پنجشنبه گفت: گلوله باران اخیر اسرائیل با حملات مرگبار هوایی به غزه می تواند یک جنایت جنگی باشد ، وی افزود هیچ مدرکی در مورد استفاده از ساختمانهای مورد حمله برای اهداف نظامی مشاهده نکرده است.

میشل بشلت در سخنرانی در نشست ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل ابراز نگرانی عمیق از افزایش خشونت های مرگبار بین اسرائیلی ها و فلسطینی ها در اوایل ماه جاری کرد.

“اگرچه اسرائیل اقدامات احتیاطی زیادی انجام داده است ، مانند هشدار سریع در مورد حملات در برخی موارد ، اما حملات هوایی در چنین مناطق پرجمعیت منجر به تلفات و جراحات غیرنظامیان و تخریب گسترده زیرساخت های غیرنظامی می شود” کمیساریای عالی گفت در مورد حقوق بشر گفت.

“اگر مشخص شود که آنها تأثیراتشان بر غیرنظامیان و اشیا civil غیرنظامی بی تفاوت و متناسب نیستند ، این حملات می تواند جنایات جنگی باشد.”

وزارت بهداشت غزه گفت ، قبل از آتش بس در جمعه گذشته ، حملات هوایی و توپخانه ای اسرائیل به غزه منجر به کشته شدن 253 فلسطینی از جمله 66 کودک و زخمی شدن بیش از 1900 نفر در 11 روز درگیری شد.

پزشکان می گویند ، یک موشک و آتش دیگر از غزه منجر به کشته شدن 12 نفر در اسرائیل از جمله یک کودک و یک نوجوان عرب-اسرائیلی شد.  حدود 357 نفر در اسرائیل زخمی شدند.

باشلت از “حماس و همه گروه های مسلح خواست تا از استفاده از موشک ها و خمپاره های بی رویه که مسئولیت آن باید باشد خودداری کنند.”

وی گفت: “شکی نیست که اسرائیل حق دارد از شهروندان و ساکنان خود محافظت کند.”  “اما فلسطینی ها نیز حقوقی دارند. همان حقوق.”

رئیس حقوق سازمان ملل بر میزان ویرانی در غزه تأکید کرد.

وی گفت: “اگرچه گفته می شود اعضای گروه های مسلح و زیرساخت های نظامی آنها را هدف قرار داده است ، اما حملات اسرائیل منجر به کشته و زخمی شدن غیرنظامیان بزرگ ، و همچنین تخریب گسترده و آسیب رساندن به اهداف غیرنظامی شده است.”

وی گفت که ساختمانهای دولتی ، خانه ها ، سازمانهای بشردوستانه بین المللی ، امکانات پزشکی و خدمات رسانه ای تحت تأثیر قرار گرفته اند.

وی گفت: “علی رغم ادعاهای اسرائیل مبنی بر اینکه بسیاری از این ساختمانها میزبان گروههای مسلح بوده یا برای اهداف نظامی مورد استفاده قرار می گرفته اند ، ما هیچ مدرکی در این زمینه ندیده ایم.”

این شورای 47 عضوی پیش نویس قطعنامه ای را برای آغاز تحقیقات گسترده بین المللی در مورد نقض مربوط به خشونت های اخیر در غزه ، اما همچنین سو ab استفاده های “سیستمی” در سرزمین های فلسطین و داخل اسرائیل مورد بحث و بررسی قرار داد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۳/۰۶
علی منصور مشفق زادهه

نظرات  (۱)

سلام

فضای رایگان آپلود فایل و آپلود عکس اشتراک گذاری ویدیو...اهنگ...فایل


https://98share.com/

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی