حوا آنلاین - مجع بزرگ خبری آنلاین

حوا آنلاین مرجعی برای جدید ترین اخبار روی زمین

حوا آنلاین - مجع بزرگ خبری آنلاین

حوا آنلاین مرجعی برای جدید ترین اخبار روی زمین

مرجعی برای دنبال کردن جدیدترین اخبرا و عجیبت ترین اخیبار روز دنیا در دنیا وب

طبقه بندی موضوعی

سه شنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۹، ۰۹:۵۵ ب.ظ

۰

البته آزمایشگاه‌های سیار در تمام جهان وجود دارد و ما توانستیم با تکنولوژی داخلی نمونه پایلوتی از آزمایشگاه‌های سیار در کشور تولید کنیم. اگر بخواهیم یک آزمایشگاه سیار از یک کشور خریداری کنیم امکان تهیه آن با هزینه زیر یک میلیون یورو را نداریم اما ما با هزینه یک میلیارد تومان نمونه پایلوت آزمایشگاه سیار را تولید کردیم.

 

آزمایشگاه‌ها در دنیا در سه لول تعبیه می‌شوند، که یکی از این لولها، آزمایشگاه‌های سیار هستند اما در ایران تمام آزمایشگاه‌های ما از نوع آزمایشگاه ثابت هستند؛ حال فرض کنید یک کارخانه یا یک شرکت بخواهد آزمایشگاه خود را تغییر دهد یا یک کارخانه برای مدتی محلی را اجاره کرده و آزمایشگاه را در آنجا مستقر کرده‌ است.

 

برای تغییر این آزمایشگاه و جابه‌جایی آن باید هزینه‌های زیادی را متقبل شود، این موضوع با آزمایشگاه‌های سیار قابل حل شدن است؛ ما با تولید آزمایشگاه سیار در ایران توانسته‌ایم بخشی از این مشکلات را جبران کنیم و تاکنون هم 7 آزمایشگاه سیار را به ادارات مختلف فروخته‌ایم؛ این آزمایشگاه‌ها برای حوزه‌های مختلف فعالیتی تعبیه شده‌ بودند و ما محدودیتی برای اجرای آن در حوزه‌های تکنولوژیک مختلف نداشته‌ایم اما اجرای کلان این طرح هم به دلیل کمبود بودجه ناقص ماند.

 

برای حمایت و مشورت به معاونت علمی ریاست جمهوری و نهادهای وابسته به آن مراجعه کردید؟

 

باید این نهاد و نهادهای وابسته به آن دیدگاه‌های متفاوتی در خودشان ایجاد کنند؛ من برای اجرای طرح "بیودیزل" سال 97 جهت دریافت وام به صندوق نوآوری و شکوفایی مراجعه کردم. بعد از طی کردن تمام مراحل اولیه، وقتی زمان پرداخت وام فرا رسید از من یک سند ملکی، آن هم ملک مسکونی مطالبه کردند! این سند باید متعلق به یک ملک مسکونی در تهران باشد؛ من چرا باید برای 200 میلیون تومان یک سند خانه یک میلیاردی را گرو بگذارم؟!

 

من با همان سند به صورت آزاد می‌توانستم وام بیشتری بگیرم، منتها تنها تفاوت در درصد سود و نحوه بازپرداخت بود؛ از طرف دیگر آیا یک نخبه که می‌خواهد وارد حوزه فناوری شود توان تأمین این سند ملکی را دارد؟! یا اگر دارای همچین ملکی بود آن را رهن میداد و بدون نیاز به وام فعالیت خود را آغاز می‌کرد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۱۱/۱۴
علی منصور مشفق زادهه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی